Nieuws

OmniFeet home slide

Iets wat ik met grote regelmaat hoor als ik bij klanten kom. En ik zie foto’s of een website van een concurrent. Veel bedrijven kijken naar hun concurrent en wat die doet. Hoe profileert mijn concurrent zich, wat biedt hij aan, wat levert hij en wat zijn zijn prijzen?

Prima natuurlijk, want weten wat er in jouw branche speelt is belangrijk. Helaas vergeten veel bedrijven naar een nog grotere speler te kijken, en dat is hun doelgroep. Wat vraagt jouw doelgroep, wat wil jouw doelgroep en hoe vinden ze jou als bedrijf? Vergeet je concurrent, focus op jedoelgroep!

Ik verbaas me er steeds weer over dat bedrijven heel goed weten wat ze leveren, wat maakt dat ze goed zijn in wat ze doen en hoe ze gezien willen worden. Ze laten het alleen niet zien, en dat is jammer. Want daardoor weet jouw doelgroep niet dat jij weet wat de vraag van je doelgroep is.

Onderscheidend zijn begint bij laten zien dat je onderscheidend bent. Focus op je doelgroep en niet op je concurrent. Laat zien wie je bent en wat je doet, weet wat de vraag van je doelgroep is, laat zien dat jij het antwoord hebt. Waarom een klant juist bij jou moet zijn voor dat ene product of die ene dienst.

Laat de extras zien (die voor jou logisch zijn maar je klant niet zien) en laat jezelf, je bedrijf zien. Want jij bent je bedrijf en je bedrijf dat ben jij.

Door goed in beeld te brengen wat jouw onderscheidend vermogen is zal je doelgroep zich eerder aangesproken voelen. Je hebt immers maar een kans voor een eerste indruk!

 

 

Contact

Studio *
Uiterweg 279
1431 AH Aalsmeer
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 27287704

KvK 34353414

BTW NL195407301B01
* alleen op afspraak.