Nieuws

Judith Keessen 9907 homeslide

 

De lezer kijkt waar jij dat wilt

Fotografen weten dat de kijkrichting van de persoon op de foto de blik van de kijker stuurt. Het staat in elk boek over fotografie en elke fotograaf maakt er gebruik van. Maar wat betekent dit voor jouw website?

Als je foto's van personen/medewerkers gebruikt, laat ze dan kijken naar tekst op je pagina of een ander belangrijk element waar je de aandacht op wilt vestigen. Foto's van mensen die recht in de camera kijken, kaatsen de blik van de gebruiker terug. Ze trekken wel de aandacht, maar kunnen ook intimideren. Als je liever hebt dat bezoekers naar de ogen van de personen op je website kijken in plaats van naar de knop 'Koop nu', en dat jouw businessmodel is, doe dat dan gerust.

Vergeet niet dat bezoekers anders naar jouw bedrijf kijken dan jij zelf. Ze kennen je bedrijf (nog) niet, en dat is een aspect waar je gebruik van kunt maken. Geef de bezoeker een goed gevoel door je bedrijf echt te laten zien. Vermijd ellenlange teksten en foto's die niet waarheidsgetrouw (stockfoto's) zijn. Op deze site staat een uitleg over 'eye tracking', een onderzoek naar kijkgedrag op internet.

Websites worden gemiddeld zon 1,2 seconden bekeken alvorens de bezoeker beslist verder te kijken of door te gaan naar de volgende. Goede beeldvorming houd bezoekers vast, maakt ze nieuwsgierig. Het is net als een nieuw kostuum of jurk; zonder het juiste overhemd of mooie schoenen is het gewoon niet af en het plaatje incompleet.

Kortom; maak gebruik van goed beeldmateriaal. Gegarandeerd omzet verhogend!

Contact

Studio *
Uiterweg 279
1431 AH Aalsmeer
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 27287704

KvK 34353414

BTW NL195407301B01
* alleen op afspraak.