Nieuws

Jan Leliveld judith keessen fotografie

Zo'n 2,5 jaar geleden raakte ik tijdens een Aalsmeers event in gesprek met Jan Leliveld. Hij had grote interesse in wat ik doe en luisterde aandachtig naar het geen ik hem vertelde. Dat ik bedrijven en mensen fotografeer zoals ze zijn, het niet mooier maak dan het is, uitgaande van 'what you see is what you get'. Doe je dat namelijk wel, dan kan je dat weleens klanten kosten, want die komen er toch wel achter.

JKF 9458 2 WEBlogo

Repetitio mater scientiae est, ofwel: herhaling is de moeder van de wetenschap. Wat betreft gunnen wordt ook altijd gesproken over de kracht van herhaling. Is herhaling echt zo belangrijk? Hoe pak je dit aan?

Wanneer je informatie verwerkt, wordt in de hersenen een verbinding gelegd. Deze verbindingen sterven -af als ze niet meer gebruikt worden- en verdwijnen. Bij blijvend gebruik van de verbindingen worden deze steeds sterker. De informatie die bij deze verbinding hoort wordt steeds sneller verwerkt, je kunt je de informatie daardoor makkelijker herinneren. De verbinding is een soort cookie van de hersenen dus.

Judith Keessen Fotografie homeslide Align

Het is een veel gebruikt en veel gehoord fenomeen, stockfotografie. Een eenvoudige en goedkope manier om een site of drukwerk op te leuken. Maar is het ook en verstandige keuze? Niet altijd. Als het resultaat niet het beoogde doel oplevert is goedkoop duurkoop.

Judith Keessen 9907 homeslide

 

De lezer kijkt waar jij dat wilt

Fotografen weten dat de kijkrichting van de persoon op de foto de blik van de kijker stuurt. Het staat in elk boek over fotografie en elke fotograaf maakt er gebruik van. Maar wat betekent dit voor jouw website?

Als je foto's van personen/medewerkers gebruikt, laat ze dan kijken naar tekst op je pagina of een ander belangrijk element waar je de aandacht op wilt vestigen. Foto's van mensen die recht in de camera kijken, kaatsen de blik van de gebruiker terug. Ze trekken wel de aandacht, maar kunnen ook intimideren. Als je liever hebt dat bezoekers naar de ogen van de personen op je website kijken in plaats van naar de knop 'Koop nu', en dat jouw businessmodel is, doe dat dan gerust.

BANNER JUDITH KEESSEN FOTOGRAFIE Loogman Groep

Linkedin voor iedereen.

In plaats van het iedereen zelf uit te laten vinden besloot de Loogman Groep voor haar personeel een linkedin workshop te organiseren, in combinatie met het laten maken van goede profielfoto's. Een goede keuze, want het een kan niet zonder het ander. Herkenbaarheid, duidelijkheid, service gericht en toegankelijk. Allemaal steekwoorden die passen bij dit bedrijf en het personeel.

Contact

Studio *
Uiterweg 279
1431 AH Aalsmeer
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 27287704

KvK 34353414

BTW NL195407301B01
* alleen op afspraak.